تبلیغات
وبلاگ بزرگ هفته ها - آموزش کامل فلش

صفحه نخست | آرشیو مطالب | ارتباط با ما | ایمیل مدیر | خانگی سازی | ذخیره صفحه | لینك آر اس اس | طراح قالب

کاربر مهمان، خوش آمدید به .:: وبلاگ بزرگ هفته ها ::.

موضوعات

آرشیو ماهیانه
هفته سوم اسفند 1389
هفته اول اسفند 1389
هفته چهارم بهمن 1389
هفته سوم بهمن 1389
هفته دوم بهمن 1389
هفته اول بهمن 1389
هفته چهارم دی 1389
هفته دوم دی 1389
هفته اول دی 1389
آرشیو کامل

آمار بازدید

نویسندگان :
» محمد سلامت

آمار وبلاگ :
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین به روز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

اخبار امروز جام جم

تبلیغات


پیام مدیریت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، به این وبلاگ خوش آمدید . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما در بهتر شدن كیفیت مطالب وبلاگ یاری رسانید .

آموزش کامل فلش

مرتبط با : رایانه آموزش

آشنایی با محیط Flash

 

فلش (Flash )  یکی از نرم افزارهایی است که به شما امکان ایجاد تصاویر متحرک منحصر به فرد را می دهد و همچنین از این نرم افزار در طراحی صفحات وب نیز استفاده می شود. یکی از مزایای فلش امکان انتقال اطلاعات از یک محیط قدیمی تر به یک محیط جدیدتر می باشد به طوری که این برنامه با سایر محصولات شرکت MacroMedia نظیر Dream weaver سازگار است.

قسمت های مختلف در برنامه فلش به صورت زیر است :

1.     نوار منوها : شامل منوهای استاندارد موجود در فلش می باشد.

2.   نوار ابزار استاندارد : این نوار ابزار دارای کلیدهای میانبری از قبیل Undo , Redo , New , Open , …  می باشد.

3.   قسمت لایه ها : که جای آن در سمت چپ و در پایین نوار ابزار استاندارد می باشد که در آن لیستی از تمام لایه های موجود در فیلم نشان داده می شود و شما از این قسمت می توانید آنها را کنترل نمایید.

4.   TimeLine : قسمتی که شامل قابها و فریم ها می باشد ک در سمت راست لایه ها قرار دارد. فریم ها با مستطیل نشان داده شده و هر مستطیل نشان دهنده ی موقعیت زمانی یک یا چند شئ موجود در پروژه هستند.

5.   ناحیه ی صحنه : به ناحیه وسیع و مفید رنگی که در وسط صحنه قرار دارد گفته می شود ، تمام ترسیم ها در این قسمت انجام می شود.

6.   قسمت Properties  : که در پایین صفحه قرار دارد و ویرایش روی ابزارها از این نوار انجام می شود.

7.   قسمت Action Scripts  : در فلش برای نسبت دادن حالتی به فریم ها یا سمبل ها از این گزینه استفاده می شود.

 

                   

 

حال می خواهیم با جعبه ابزار فلش آشنا شویم . این جعبه شامل ابزارهای رسم و ابزارهای نظارت بر ترسیم ها می باشد. هر ابزاری را که از این جعبه انتخاب کنید گزینه های متناظر با آن در ناحیه Options  از جعبه ابزار در دسترس خواهد بود. برای ظاهر کردن جعبه ابزار باید به منوی Window  رفته و گزینه Tools  را فعال کنید.

با کلیک روی Tools  از منوی Window   مشاهده می کنید که در سمت چپ تصویر یک پنجره ی کوچک ظاهر می شود که از سه قسمت Tools , Colors , View   که با انتخاب هر کدام از ابزارها می توانید در Options  تغییرات لازم را انجام دهید.

به محض اجرای برنامه فلش یک فیلم جدید با نام Movie1  باز می شود. در فلش شما هم زمان می توانید چند فیلم باز داشته باشید و برای این کار می توانید از فرمان New   یا Open  استفاده نمایید. به محض ایجاد فیلم های جدید فلش به ترتیب آن ها را Movie1 , Movie2 , …  نامگذاری می کند. البته شما هنگام ذخیره فیلم می توانید یک نام جدید برای پرونده ( فایل ) خود تعیین کنید.

ناحیه کاری فلش از دو قسمت اصلی Stage و TimeLine   تقسیم می شود. صحنه یا Stage   همان محلی است که شما در آن محتوای فیلم خود را ایجاد می کنید. هر فیلم می تواند از تعداد زیادی قاب و فریم واقع در Timeline ساخته شود.

برای اینکه اشکال موجود در صحنه را در یک قاب فلش وارد نمایید باید ابتدا آن ها را به منطقه صحنه اضافه کنید. برای این کار می توان نسخه ای از آن ها را از سایر برنامه ها را کپی کرده و به صحنه ی مورد نظر آورد یا پرونده هایی را که خارج از فلش ایجاد شده اند را به این صحنه Import   کرد.

یکی از گزینه های موجود در فلش Control Panels  است این پنجره ، پنجره شناوری است که برای کنترل اشیا انتخاب شده می باشد. پانل ها از منوی Window   و از منوی فرعی Panel  می توان باز کرد.

قسمت دیگر گزینه Transform   است. این قسمت برای ویرایش روی اشکال بکار می رود که از منوی Modify  و از منوی فرعی Transform   می توان گزینه های آن را انتخاب کرد.

برای تغییر صحنه شما می توانید به منوی Modify   بروید و روی Document کلیک کنید. می بینید که پنجره ای برای شما باز شده است. این پنجره دارای گزینه های مختلفی است. از جمله Width , Height   می باشد که از این گزینه ها برای تغییر در اندازه صفحه استفاده کرد. و از گزینه Frame Rate   برای تعیین تعداد فریم های فیلم یا سرعت نسبی آن استفاده کنیم. همچنین گزینه ی Background Color   برای تغییر رنگ زمینه ی فیلم به کار می رود.

 

 

 

 

رسم تصاویر در Flash

 

در فلش دو روش مهم برای رسم خطوط وجود دارد.

ابزار خط(Line) و ابزار مداد(Pencil).شما می توانید این ابزار ها را از نوار ابزار و در قسمت Drawing انتخاب کنید.ما می توانیم برای تغییر رنگ خط یا اشکال در نوار ابزار و در قسمت Colors با کلیک روی قسمت مشخص رنگرا تغییر دهیم یا پس از انتخاب ابزار در نوار Properties رنگ ، ضخامت و ... را تغییر دهیم. برای تغییر در خطوط رسم شده و همچنین بریدن ، چسباندن و ویرایش اشکال رسم شده واقع در صحنه از ابزار Arrow   ( پیکان ) و ابزار Lasso  ( کمند ) استفاده می کنیم. از ابزار Lasso   بیشتر برای مرزبندی موضوعات جدا از هم استفاده می کنند و از ابزار Arrow   برای انتخاب و ویرایش استفاده می کنند. برای پاک کردن اجسام اول باید آن ها را انتخاب کرده سپس با زدن دکمه Delete   آن را پاک می کنیم. برای برگرداندن هر یک از اعمالی که در فلش انجام می دهیم می توانیم از نوار ابزار استاندارد روی دکمه Undo   کلیک کنیم.

                                    

 اگر بخواهیم شکلی یا اشکالی را در یک گروه قرار دهیم تا بتوانیم بعدا برای انتخابشان راحت تر باشیم باید شکل ها را انتخاب و به منوی Modify رفته و گزینه Group   را انتخاب کنیم یا دکمه Ctrl را نگه داشته و دکمه G   را فشار دهیم. با این کار شکلی که در یک گروه قرار می گیرد توسط یک کادر آبی  در اطراف آن مشخص می شود.هنگامی که شکل را به گروه تبدیل میکنید می توانید در کل آن شکل به صورت همزمان تغییراتی را ایجاد کنید.برای مثال می توانید محل قرار گیری شکل را نسبت به بقیه گروه ها تغییر دهید برای این منظور باید از منوی Modify و از منوی فرعی Arrange استفاده کنید.توجه داشته باشید که اگر شکلی را Group نکرده باشید گزینه های موجود در Arrange غیر فعال می باشند.

 

شما می توانید شکل های Group شده ی خود را قفل کنید. برای این کار در منوی Arrange گزینه Lock را می توانید انتخاب کنیدو برای خارج کردن از حالت قفل می توانید از گزینه Unlock All استفاده کنید.البته این گزینه همه گروه ها را از حالت قفل خارج می کند.

شما میتوانید برای رسم اشکال پیچیده تر و دقیق تر از منوی View گزینه Rulers را انتخاب کنید تا خطکش های عمودی و افقی پدیدار می شوند.شما همچنین می توانید از خطوط شطرنجی فلش نیز استفاده کنید.یکی از خصوصیات این خطوط ، جذب شکل ها به سمت خود می باشد.این خطوط را می توان از منوی View گزینه Grid روی گزینه Show Grid کلیک کنید.شما می توانید رنگ خطوط راهنما را  از منوی View و از منوی فرعی Guides، گزینه Edit Guides را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در هنگام نمایش نسخه اصلی فیلم،فقط موضوعات موجود در صفحه نمایش داده می شوندو اشکال رسم شده در خارج از آن (واقع در ناحیه خاکستری) و همچنین خطوطو راهنما و شطرنجی در فیلم،نمایش داده نخواهد شد.

شما می توانید در فلش اندازه صفحه کارتان را تغییر دهید تا بتوانید تمام شکل هایی را که کشیده اید نمایش داده شوند.برای این کار باید به منویModify رفته و روی Document کلیک کنید.با این کار مشاهده می کنید که پنجره ای باز شده است.کلید Contents در این پنجره اندازه صفحه را به طور خودکار آنقدر افزایش می دهد که صفحه دارای فضای کافی برای جای دادن محتویات باشد.همچنین جعبه متن های Height و Width اندازه محاسبه شده برای صحنه را نمایش می دهند.پس از تغییرات لازم در این پنجره اگر می خواهید برای دفعات بعد همین تنظیمات باشد روی دکمه Make Defaultکلیک کنید.

                     

 


کار با لایه ها

 

لایه ها ، صفحاتی هستند که روی یکدیگر قرار می گیرند و به شما امکان می دهند که اشکال را روی هم انباشته نمایید. یعنی دقیقا همان کارهایی که در مورد اشکال گروه بندی شده در یک لایه انجام می دادید. لایه ها کار اداره و ویرایش یک فیلم را آسان تر می کنند.

وقتی که یک صحنه جدید را باز کنید فلش همیشه خط زمان مربوط به آن را در یک لایه منحصر به فرد ایجاد می کند. این لایه شامل چندین فریم یا قاب خالی است. برای اضافه کردن لایه ها  باید به منوی Insert   برویم و بر روی گزینه Layer   کلیک کنیم.

برای پاک کردن لایه ها لایه مورد نظر را انتخاب می کنیم و در قسمت لایه ها و در قسمت سمت راست روی آیکن سطل آشغال کلیک می کنیم تا لایه مورد نظر پاک شود.

شما با انجام کلیک راست بر روی لایه خود می توانید اعمالی از قبیل Mask , Guide  ,  ... را انتخاب کنید.

                                        

 

روش ایجاد متن

 

هنگامی که با ابزار Text   متنی را وارد می کنید هر کدام از کاراکترهای متن به عنوان یک شکل مجزا در صحنه به حساب می آیند. و وضعیت اول خود را حفظ می کنند و به همین دلیل شما می توانید مجددا آن ها را ویراش کنید. اگر شما ییک شئ متنی را تکه تکه کنید دیگر کاملا مانند قبل قابل ویراش نمی باشد بلکه در عوض کاراکترهای تکی به اشکال تبدیل می شوند که به راحتی می توانید آن ها را تغییر اندازه داده و بالا و پایین بروید.

هنگامی که ابزار Text  را انتخاب می کنید اشاره گر موس به شکل یک فلش چهار جهته همراه با حرف A   تبدیل می شود و شما برای وارد کردن متن خود باید در جایی از صفحه که در نظر دارید ، کلیک کنید. شما نمی توانید در صفحه و توسط ابزار Arrow   اندازه متن را تغییر دهید برای این کار باید به قسمت Properties  رفته و در آنجا تغییرات لازم روی متن خود را انجام دهید.

برای چرخاندن متن می توانید به منوی Modify   بروید و بر روی منوی فرعی Transform   رفته و بر روی گزینه Rotate   کلیک کنید.

در فلش می توان متن را با روشهای زیادی قالب بندی کرد. منوی Text   دسترسی شما برای انتخاب موضوعاتی برای ترازبندی ، اندازه و قلم متن و ... را سریع و آسان می کند.

اگر بیننده فیلم شما قلم هایی که در متن خود به کار برده اید نداشته باشد فیلم شما برای او بسیار متفاوت به نظر می رسد. برای جلوگیری از این مشکل شما باید متن خود را به اشکال گرافیکی تبدیل کنید. در این صورت مطمئن می شوید که متن شما همانطور که آن را تعریف کرده اید ظاهر خواهد گردید.

هنگامی که یک متن را به شکل تبدیل می کنید حجم فایل را افزایش داده اید ، تبدیل کردن بلوک های بزرگ متن به شکل های گرافیکی فضای اشغالی یک فایل را تا 10 برابر افزایش خواهد داد.

برای تبدیل متن به شکل باید اول متن خود را انتخاب کنید. در مرحله دوم باید از منوی Modify  گزینه Breakapart   یا کلید میانبر Ctrl+B  استفاده کنید. با یک بار کلیک روی این گزینه هر یک از کاراکترها به صورت یک متن جدا تبدیل می شوند و با دوباره انجام دادن ، هر کدام از کاراکترها به شکل تبدیل می شود.

 

آشنایی با نمادها و کتابخانه ها

 

هنگامی که یک شکل به نماد تبدیل می شود امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. از اشکال عادی معمولا فقط یک بار می توانید در صفحه استفاده کنید اما اگر شکل را به یک نماد تبدیل کنید از آن نماد بارها و بارها می توانید استفاده کنید.

ذخیره کردن موضوعات به عنوان نماد ، دو مزیت مهم برای ما دارد :

1.     نمادها حجم فایل های طراحی را کاهش می دهند.

2.     استفاده و ویرایش نمادها آسان تر است.

شما می توانید نمونه های یک نماد را اصلاح کنید یعنی آن ها را بچرخانید ، تغییر شکل دهید و یا مجددا آن را رنگ آمیزی کنید.

برای ایجاد یک نماد باید از منوی Insert   روی گزینه  New Symbol  کلیک کنید. با انجام این کار پنجره ی Symbol Properties   باز می شود. این پنجره به شما امکان می دهد برای نماد خود که بعدا رسم خواهید کرد نامی تعیین کنید و همچنین مشخص کنید که این نماد از نوع گرافیک ، کلید و یا کلیپ ویدئویی باشد.


               

برای آوردن نماد بر روی صفحه کار می توانید به منوی Window  رفته و گزینه Library   ( کتابخانه ) را انتخاب نمایید. با این کار یک پنجره باز می شود و نماد شما در آن مشخص می باشد. برای آوردن نماد از داخل کتابخانه به صفحه باید در کتابخانه کلیک کرده و بدون رها کردن دکمه به صفحه کار انتقال دهیم. ( عمل درگ و دراپ )

حال اگر شکلی را کشیده باشید و بخواهید به نماد تبدیل کنید ابتدا باید آن را انتخاب کنید و سپس به منوی Insert   رفته و گزینه Convert to Symbol   را انتخاب کنید یا کلید F8   را از روی صفحه کلید فشار دهید.

طراحان فلش بر نماد ها تکیه دارند ، زیرا اندازه فایل ها را به شدت کاهش می دهند. علاوه بر این با حرکت ایجاد شده بین قاب ها ، متحرک سازی فیلم خود را شروع می کنند. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از نمادها در صورت تغییر یک نماد ، نمادهای مشترک دیگر نیز تغییر می کنند.

برخی از خصوصیات یک نماد را می توان درست روی صحنه ویرایش کرد. برای مثال می توانید نمونه های یک نماد را تغییر مقیاس دهید.

شما نمی توانید با استفاده از جعبه رنگ رنگ نمونه ای از یک نماد را تغییر دهید اما می توانید رنگ آمیزی پرکننده آن نماد را اصلاح کنید. برای این کار باید نماد را انتخاب کنید و به منوی Properties   بروید. در آن جا مشاهده می کنید که یک لیست بازشونده با عنوان None   وجود دارد. با بازکردن این لیست می بینید که گزینه های مختلفی در آن وجود دارد. این گزینه ها به صورت زیر هستند :

·         Brightness : به شما امکان می دهد که یک نماد را تیره تر و یا روشن تر کنید.

·         Tint : برای تعیین مقدار غلظت رنگ نمونه به کار می رود.

·         Alpha : برای تعیین شفافیت نمونه استفاده می شود.

·     Advanced : گزینه جدیدی را در اختیار شما قرار نمی دهد اما تعداد زیادی از گزینه های قبل را همزمان در اختیار شما قرار می دهد.

      

به همراه نمادهای ایجاد شده برای فیلم فلش خود ، فلش یک کتابخانه اصلی را در اختیار کاربر می گذارد که شامل دکمه ها و صداها و غیره است. برای باز کردن این کتابخانه به منوی Window  بروید و زیرمنوی Common Libraries  را باز کنید.

                                          

 

ساخت کلیدها

 

کلیدها از عناصر اساسی فیلم های فلش ، خصوصا فیلم های ساخته شده برای صفحات وب می باشند.

کلیدها در فلش دارای سه رخداد Up  ، Over   ، Down   می باشند که موجب تغییر ظاهر کلید می شود. حالت Hit   هم وجود دارد که نمایش داده نمی شود.

·         Up : نحوه ظاهر شدن کلید در حالت عادی و یا زمان رها کردن کلید موس.

·         Over : در هنگام قرارگیری اشاره گر موس روی کلید پیش می آید.

·         Down : نحوه ظاهر شدن کلید به هنگام فشردن کلید موس.

·     Hit : این حالت ، تنها یک نوع نگهدارنده برای کلید بوده و در فیلم نشان داده نمی شود.

توجه داشته باشید کلیدها نباید حتما دارای هر چهار حالت باشند.

برای طراحی یک کلید باید یک سمبل کلید ایجاد کنید. برای این کار باید به منوی Insert   رفته و روی گزینه New Symbol  کلیک کنید. در این پنجره باید حالت دوم یعنی Button   را فعال کنید. پس از ساخت کلید برای این که بفهمید کلیدتان درست کار می کند به منوی Control  رفته و گزینه Test Movie   را انتخاب کنید یا دکمه Crtl  را نگه داشته و دکمه Enter  را فشار دهید.

ساده ترین روش برای تنظیم محل هر یک از قاب های حالت کلید با سایر قاب ها فعال نمودن ویژگی های Onion Skin OutLine  و Onion Skin در قسمت پایین TimeLine  برای هر چهار قاب می باشد. با این کار قاب ها حالت شفاف پیدا می کنند و شما می توانید هر شکل را نسبت به بقیه اشکال موجود در قاب های دیگر تنظیم کنید.

شما می توانید خصوصیاتی را به کلید خود بدهید مثلا به بیننده اجازه قطع و وصل فیلم خود را بدهید و یا کلیدهایی را در روی صفحه قرار دهید که بیننده با استفاده از آن به صفحات وب متصل شود. برای تعیین و تعریف هر یک از رخدادها می توانید از Action  استفاده کنید.

رخدادها می توانند به دو صورت فعال شوند :

1.   به طور اختیاری یعنی توسط کلید موس یا صفحه کلید و یا هر کار دیگری در محیط کار.

2.     به وسیله ی گذشت زمان یعنی بعد از گذشت مقدار معینی زمان رخداد فعال شود.

برای آوردن Action در بالای Properties روی Action کلیک کنید.هر رخدادی که می خواهید به آن اضافه کنید از این منو می توان اضافه کرد. همچنین از این منو می توان به فریم های خود یک رخداد را نسبت دهیم

 

انیمیشن چیست ؟

 

یک انیمیشن فلش تشکیل شده است از فریم های مجزایی که هر کدام با قالبی و اندکی تفاوت نسبت به هم می باشد. فریم های اصلی که به عنوان Key Frame  شناخته می شوند در قسمت هایی از انیمیشن که تغییراتی رخ می دهد تعریف می شوند. هر فریم اصلی می تواند شامل تعدادی از سمبل ها و تصاویر گرافیکی باشد.

در TimeLine  یک خط قرمز وجود دارد که بیانگر وضعیت اجرای فیلم در هر لحظه می باشد. به این خط به اختصار Head  می گویند. وقتی شما Head   را روی TimeLine  حرکت می دهید یا فیلمتان را به نمایش درمی آورید محتویات هر فریم به وسیله شکلی که بر روی صحنه دیده می شود منعکس می گردد و وقتی فیلم با سرعت کافی پخش می شودخطای بصری حرکتی رخ می دهد. در هر فیلم فلش می توان تعیین کرد که در واحد زمان چه تعداد فریم وجود داشته باشد. هرچه تعداد فریم ها بالاتر باشد حرکت در فیلم طبیعی تر و زنده تر به نظر می رسد. برای تعریف تعداد فریم ها در ثانیه ( که بیانگر سرعت اجرای یک فیلم است ) از واحد Frame Per Second   ( FPS  ) استفاده می شود.

عناصر کلیدی در TimeLine به سه نوع تقسیم میشوند:

1.   فریم های اصلی ( Key Frame ) : قاب هایی هستند که محتوای فیلم ، نظیر متن و تصاویر در آن درج می کنند. ( کلید F6 )

2.   فریم های ایستا ( Static Frame ) : به قاب هایی که از خود محتوایی ندارند و نمایش محتویات فریم اصلی قبل را می دهند گفته می شود. ( کلید F5 )

3.    فریم های خالی ( Blank Frame ) : قاب هایی هستند که هیچ چیز نشان نمی دهند و در طول فیلم خالی هستند.          ( کلید F7 )


مابین سازی Motion Tween

 

شما می توانید در فیلم خود عمل مابین سازی یا Motion Tween  داشته باشید. شما با استفاده از این قابلیت در فیلم خود به ایجاد حرکت های واقعی بپردازید. برای این کار می توانید به منوی Insert  رفته و گزینه Create Motion Tween   را انتخاب کنید یا به منوی Properties  بروید و در قسمتی که که یک لیست باز شونده با عنوان Tweening  وجود دارد کلیک کنید. توجه داشته باشید که بین فریم های مورد نظر باید کلیک کنید تا این لیست فعال باشد. یعنی برای ایجاد یک Motion Tween  باید دو فریم اصلی داشته باشید. که در آن دو فریم (شی داخل فریم ها ) یک سمبل باشد.  با این کار علامت مابین سازی که یک پیکان باشد در بین دو فریم اصلی شما ایجاد می شود.

Motion Guide یا راهنما

 

شما می توانید برای فایل خود یک راهنما ( Motion Guide ) استفاده کنید که کاربر در Motion Guide  می تواند یک خط نامرئی داشته باشد که می تواند با آن مسیر حرکت فریم های اصلی را تعریف کند. برای این منظور شما می توانید به منوی Insert   بروید و گزینه Motion Guide  را انتخاب نمایید. شما با این کار می بینید که یک لایه با نام Guide  بوجود می آید. شما می توانید که در این لایه یک خط راهنما رسم کنید. توجه کنید که در فریم اول باید شکل شما در اول خط رسم شده باشد و در فریم آخر نیز شکل شما باید به انتهای خط راهنما قرار داده شود تا حرکت را بتوانید مشاهده کنید.در ضمن شکل شما باید یک سمبل باشد .

 


Shape Tween

 

 

عملی دیگری که به آن آشنا می شوید مابین سازی یا Shape Tween  است این عمل برای تبدیل تدریجی یک شکل به شکل دیگر استفاده می شود. برخلاف مابین سازی حرکت و خطوط راهنما شما نمی توانید از نمادها در مابین سازی اشکال استفاده کنید. در عوض می توانید دو ترسیم را در فریم های اصلی مختلف ایجاد کنید و به مابین سازی شکل را برای تبدیل به شکل دیگر اعمال نمایید. شما با ساخت فریم های اصلی باید در میان آن ها کلیک کنید و در قسمت Tweening   در منوی Properties   گزینه Shape   را انتخاب کنید. یکی از نکات قابل ذکر در مابین سازی اشکال این است که اشکال به گروه تبدیل شده را نمی توانید مورد استفاده قرار داد.

کار با اصوات

 

فیلم های فلش می توانند از فایل های صوتی با قاب های Wave ، AlFF  و MP3  استفاده کنند. شما باید برای وارد کردن فایل های صوتی از گزینه Import   در منوی File   استفاده کنید. پس از Import   فایل صوتی شما در کتابخانه ظاهر می شود.

فلش دارای یک کتابخانه اصوات اختصاصی می باشد که قبلا درباره آن توضیحات داده شده است.

اعمال کردن فایل های صوتی به قاب های فیلم کمی پیچیده تر از اعمال صدای کوتاه به یک قاب می باشد. با قرار دادن فایل صوتی در یک فریم اصلی می توانید آن را به فیلم نسبت دهید. اگر بخواهید زمان پخش یک فایل صوتی را طولانی تر کنید می توانید آن را در حلقه تکرار قرار دهید تا به طور خودکار ، تکرار شود. برای تکرار یک فایل صوتی باید آن را در TimeLine انتخاب کنید. و سپس به منوی properties   بروید و در قسمت Loops  یک عدد بزرگتر از یک را وارد کنید. فلش به شما امکان می دهد که حجم صدای هر مجرای صوتی را تنظیم کنید. از این نه تنها می توانید بر فایل های صوتی موجود در فیلم نظارت داشته باید که ارتباط بین دو بلندگو را در سیستم صوتی نیز می توانید هماهنگ کنید. برای همزمان کردن فایل های صوتی با قاب های فیلم ، باید از لیست بازشونده Sync   واقع در Properties 

استفاده کنید. 

                                                                    

   

طراحی صفحات وب

 

شما برای مشاهده فیلم های فلش که پسوند SWF  دارند به خود نرم افزار فلش نیازی ندارید بلکه لازم است نرم افزار Flash Player  را در اختیار داشته باشید. برنامه ذکر شده با مرورگرهای وب مانند Internet Explorer   یا Net Scape  کار می کند تا شما بتوانید فیلم های خود را در صفحات وب مشاهده کنید.

در ابتدا شما باید ذخیره کردن یک فیلم فلش را به عنوان یک فایل قابل اجرا توسط Flash Player  یاد بگیرید. برای ذخیره فیلم به عنوان فایل Flash Player   دو راه وجود دارد :

1.     انتشار ( Publish ) .

2.     صادر نمودن فایل ( Export ) .

هر دو روش فوق فایلی با پسوند SWF   ایجاد می کند که می توانند در Flash Player   باز شود. یکی از روش های ایجاد یک فایل فلش استفاده از Publish   در منوی File  می باشد. این گزینه امکان تغییر نام فایل و یا انتخاب یک پوشه را نمی دهد و به طور خودکار از همان پوشه و نام فایل فیلم ذخیره شده استفاده می کند(البته شما میتوانید در این قسمت نام را تغییر دهید ولی به صورت پشفرض از نام فایل استفاده می کند ). راه دیگر ساخت فایل اجرائی استفاده از گزینهExport   در منوی File   است. توجه داشته باشید پنجره Export Movie  برای شما باز می شود گزینه Flash Player ( *.SWF ) انتخاب شده است. شما با استفاده از لیست بازشونده Save as Type   می توانید پسوندهای مخلتف را انتخاب کنید. یکی از رایج ترین روش های توزیع فیلم های فلش ، از طریق صفحات وب است. یعنی شما می توانید فایل فلش را به صفحات وب اضافه کنید. همچنین این امکان وجود دارد که فیلم فلش را به سایر صفحات یک سایت پیوند دهید و برای کامپیوترهایی که مرورگرهای آن ها فایل SWF   را پشتیبانی می کند و یا دارای برنامه Flash Player   هستند اجرا کنید.

 

 

آشنایی با زبان HTML

 

 HTML  زبان برنامه نویسی صفحات وب است و یا در واقع رمزی است که با آن مرورگرهای وب متون ، تصوایر گرافیکی و ویدئویی و در نهایت فیلم های فلش را آشکار می کند.

هنگامی که یک فیلم فلش را در یک صفحه ی HTML   قرار می دهید ، می توانید بر اندازه فیلم نظارت داشته باشید. اگر با HTML   آشنایی ندارید فلش خود یک صفحه HTML   را با یک فیلم جاسازی شده برای شما ایجاد خواهد نمود.

برای تولید یک فایل HTML   در فلش باید فایل مورد نظر را باز کنید. سپس به منوی فایل رفته و گزینه Publish Setting   کلیک کنید و گزینه HTML   را فعال کنید. و روی برگه ی HTML  کلیک کنید. اکنون گزینه هایی مشاهده می کنید که توضیح آن ها به صورت زیر است :

1.   Template : از لیست بازشونده ی آن معمولا گزینه Flash Only   انتخاب می شود. این لیست به شما امکان انتخاب         مجموعه ای از صفخات وب را می دهد که می توانید فیلم را در آن قرار دهید.

2.   Dimensions : از گزینه های موجود از لیست برای تعیین اندازه فیلم در صفحات وب استفاده می شود.

3.   Paused At Start  : با فعال کردن این گزینه فیلم به طور خودکار تکرار نخواهد شد و باید کاربر آن را تکرار کند.

4.     Loop  : فیلم را بدون توقف تکرار می کند.

5.   Display Meno  : با فعال بودن این گزینه با راست کلیک کردن روی فیلم منوی میانبری ظاهر خواهد گشت.

6.   Device Font  : کمک می کند که هنگام موجود نبودن Font   مورد نیاز فیلم امکان استفاده از قلم دیگر فراهم          می شود.

7.     لیست بازشونده Quality   برای بالا یا پایین بردن کیفیت فیلم استفاده می شود.

8.   در لیست Window Mode   می توانید از نگارش چهار یا بالاتر Internet Explorer   استفاده کنید.

9.     از گزینه های لیست HTML Alignment  برای تعیین محل فیلم استفاده می شود.

10.از گزینه های لیست  Scaleبرای مقیاس کردن استفاده می شود .

11.از گزینه های لیست Flash Alignment   برای تعیین محل نمایش یک فیلم استفاده می شود.

12.گزینه Show Warning Message : چنانچه بین گزینه های بالا اختلاف باشد به ما پیغام می دهد.

13.پس از تنظیمات روی گزینه Publish کلیک کنید و فایل HTML شما ساخته می شود.



منبع : wow-sms.mihanblog.com


برچسب ها : Flash فلش متحرک Dream weaver MacroMedia Open Redo Undo New TimeLine Properties Action Scripts Options Tools Colors View Stage Panel Transform Modify Background Lasso Arrow Group Unlock Rulers Arrange Document Mask Text Rotate Convert Symbol Brightness Alpha Advanced Action MP3 SWF Flash Player

نوشته شده توسط محمد سلامت در جمعه 8 بهمن 1389

نظرات ()

مطالب پیشین

جمهوری آذربایجان
حکایت لقمان حکیم !!!!
فرق "دیـــــــدن" و "نگـــــاه کردن" !!!
علائم هشدار دهنده ی بی آبی بدن
اسم واقعی بزرگان
داستان میدان تجریش...
در رثای نور
زندگینامه امام خمینی (ره)
زندگینامه امام خمینی (ره)
زندگینامه امام خمینی (ره)
ایمنی غذا
تغذیه و ورزش
زندگینامه محمدزکریای رازی (کاشف الکل)
ابوعلی سینا
والدین برای لگد زدن نیستند(یک مطلب بسیار مهم)
لیست کامل مطالب ارسالی


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ: محمد سلامت


صفحات جانبی

قرآن كریم


اَبر برچسبها
داستان گوشی موبایل زندگی سیگنال دزد بیماری ترفند شارژ دیجیتال معلم رایانه عطسه فلش دیدن نهج البلاغه ویندوز لقمان مرد شعر ژاپن پیشگیری امتحان فردوسی پور آفتاب ایران تلسكوپ روزه پیامبر بهشت امام لقمان حکیم دستگاه تبدیل ماهی سرطان آیه الكرسی جمعه همسایه آب تصویر عكس دریا جالب پلیس امام خمینی قرآن باطری نگاه کردن فیلم


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by 7eha

Design By : wWw.Theme-Designer.Com


قالب وبلاگ

Free Template Blog

قالب بلاگفا

قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

قالب جوان بلاگ

قالب ایران بلاگ

قالب رویا بلاگ

قالب پرشین بلاگ

حرفه ای ترین قالب های وبلاگ

تم دیزاینر